Casa de Asigurări de Sănătate Suceava este criticată pentru că încearcă să recupereze bani de la o persoană ce a făcut fals în declarații

Goana după senzațional face ca instituțiile statului să fie criticate atunci când acestea își fac treaba. Este și cazul Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Suceava, care încearcă în instanță să recupereze banii decontați pentru un asigurat ce a beneficiat de două ori de investigații medicale în baza aceluiași bilet de trimitere.

Concret, în cursul anului 2012, o copilă în vârstă de trei ani, din județul Botoșani, a ajuns la un spital de stat din Suceava, unde i-au fost făcute analize decontate de CJAS Suceava. Ulterior, mama fetiței a mers și la un laborator privat din Suceava, unde a făcut același test de analize tot în baza biletului de trimitere folosit la prima unitate spitalicească.

„Avem şi prima notificare trimisă de CAS în 2012. Am fost cu fetiţa acolo şi mi s-a spus că nu este nicio problemă şi că nu se poate tăia chitanţă pe un minor. A doua notificare am primit-o în 2018, cu suma de 158 de lei, dar nu am mai ajuns, pentru că trebuia să merg să nasc. Copilul meu de 9 ani este trimis în judecată. Nu are tutore, nu are nimic. Îmi simt copilul hărţuit de către CAS Suceava. A venit la noi plângând când a auzit discuţia din casă”, a declarat mama minorei pentru Știrile Pro TV.

Conducerea CJAS Suceava susține că demersul lor este unul justificat. Directorul instituției, Cristi Bleorțu, a arătat că s-a ajuns la chemarea în judecată deoarece copilul este dintr-un alt județ și nu s-au putut obține datele reprezentanților legali ai minorei de la alte instituții ale statului, deși CJAS Suceava a făcut mai multe demersuri în acest sens.

„Persoana asigurată s-a prezentat în anul 2012 la un laborator de analize medicale aflat în relații contractuale cu instituția noastră la care a efectuat analizele prescrise de medicul de familie, analize care au fost decontate ulterior de Casa de Asigurări de Sănătate Suceava. La data prezentării, respectiv 12.09.2012, aparținătorul persoanei asigurate cu semnătura proprie a precizat că în perioada de valabilitate a biletului de trimitere, adică de la data eliberării biletului de trimitere și până la data prezentării la laborator acesta nu a fost internat în spital. Ulterior, din verificările efectuate de Casa de Asigurări de Sănătate Suceava s-a constatat faptul că persoana asigurată a fost internată în spital în perioada de valabilitate a biletului de trimitere. Prin urmare, afirmația aparținătorului nu coincide cu realitatea, că persoana asigurată nu a fost internată în spital în perioada respectivă. Astfel, s-a creat un prejudiciu la Fondul Național de Asigurări de Sănătate, care conform prevederilor legale în vigoare trebuie recuperat de la asigurat. Instituția noastră a trimis două notificări, prima în data de 08.11.2012 și a doua în data de 03.04.2018, în urma cărora aparținătorul nu a lichidat contravaloarea investigațiilor medicale, pasul următor la care a recurs Casa de Asigurări de Sănătate fiind acțiunea în instanță. Cererea introductivă este îndreptată către beneficiarul direct de servicii medicale, urmând ca în procedura regularizării cererii de chemare în judecată să fie chemați părinții acestuia, întrucât demersul de a identifica părinții, domiciliul fiind în alt județ și aceste răspunsuri au termen asimilat celor din procedura contencioasă, este prematur să facem afirmații de genul: <<Casa de Asigurări pretinde sume de bani de la minori>>”, a declarat directorul Cristi Bleorțu.

Sursa foto: www.radiotop.ro

Adauga comentariu