FOTO Șoseaua de centură a Sucevei construită pe un teren care o ia la vale va fi susținută cu 8.000 de stâlpi din beton

Șoseaua de centură a municipiului Suceava a fost proiectată pe un teren ce o ia la vale. Constructorul este nevoit să lucreze la stabilizarea terenului, urmând să folosească 8.000 de piloți pe 80.000 de metri liniari. Stâlpii urmează să fie introduși până la o adâncime de 14 metri, deși în mod normal sunt băgați la doar 7 – 8 metri.

„Practic, remediem probleme care nu au fost remediate la vremea respectivă și acum presupun soluții suplimentare și foarte costisitoare. Practic, executăm foraje pe o suprafață de 80.000 de metri, înseamnă 8.000 de foraje, care vor însemna 8.000 de stâlpi de beton”, a declarat prefectul județului Suceava, Mirela Adomnicăi.

Practic, cei 8.000 de piloți vor fi introduși în pământ pentru a ține terenul stabil, ca să nu o ia la vale. Aceste probleme au apărut din cauză că proiectul inițial a fost realizat din birou, fără a fi făcută nici măcar o deplasare în teren.

„Raportându-ne la centura Sucevei, aici discutăm de un stadiu fizic de 12 %. Am atacat toate categoriile de lucrări, vorbim de consolidări, zid de sprijin, consolidări teren de fundare, la cele două spații de servicii, la poduri, după cum stiți aici e vorba de lucrări rămase de executat”, a explicat și managerul de proiect, Vasile Strâmbeanu.

Cele două tronsoane ale şoselei de centură a municipiului Suceava nu au putut fi terminate şi date spre folosinţă traficului rutier, deoarece, chiar dacă iniţial s-a făcut un studiu de fezabilitate costisitor, s-a decoperit în timpul lucrărilor că pământul pe care trebuia să fie construite este unui neconform, calcaros, vegetal, nisipos, mult mai util ca pământ pentru flori decât pentru construirea unui drum destinat traficului greu şi foarte greu.

„Pe tronsoanele neterminate, în urma expertizei şi a studiilor geo, s-a constatat că este un pământ neconform, un pământ vegetal, calcaros, ceea ce conduce la faptul că, în timp, nu va putea suporta sarcinile din traficul greu şi foarte greu. Noi putem folosi şi pământuri din categorii inferioare, dar trebuie să intervenim asupra lor şi să le consolidăm. În aceste condiţii, vom încerca să consolidăm terenul cel puţin în dreptul celor 11 viaducte şi poduri, 40 – 50 de metri de o parte şi de alta, să etanşeizăm taluzul, astfel încât să nu pătrundă apa în terenul de fundare. În zona celor două tronsoane nefinalizate sunt cele mai mari solicitări, de la Zidul Morţii până la intersecţia cu DN2, la ieşirea spre Fălticeni”, explica în 2015 Ovidiu Laicu, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi al CNAIR.

Șoseaua de centură a municipiului Suceava a fost începută în 2008, lucrările fiind oprite în 2014. Muncitorii au reapărut pe șantier în toamna anului trecut, iar termenul de finalizare a proiectului este 17 septembrie 2019. Întreaga rută ocolitoare a Sucevei, ce are o lungime de 12 kilometri, va ajunge să coste 106 milioane de euro.

Adauga comentariu