Lucrările la podul de la Talpa – Zamostea, începute în urmă cu aproape trei decenii și abandonate pe parcurs, ar putea fi reluate

Consiliile Județene din Suceava și Botoșani iau în calcul reluarea lucrărilor la podul de la Tapla – Zamostea, investiție care a fost începută în anul 1995 și nu a fost finalizată până în prezent.

Reprezentanții celor două administrații județene vor plăti fiecare câte 50% din valoarea lucrărilor pentru ca podul să fie finalizat la aproape trei decenii de la începerea ridicării sale.

Până în anul 1944, drumul comunal Zamostea (Suceava) – Talpa (Botoșani) avea asigurată continuitatea peste râul Siret printr-un pod de beton armat care a fost distrus în totalitate prin dinamitare în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.

După război, în anul 1945 s-a construit un pod provizoriu din lemn, care a funcționat până în anul 1970 când a fost distrus de viituri.

Acest drum care face legătura între Zamostea și Talpa a fost de interes județean și realiza legătura dintre fostele județe Rădăuți și Dorohoi, scurtând distanța cu aproximativ 12 kilometri față de rutele existente în prezent.

În anul 1995, Consiliul Județean Suceava și Consiliul Județean Botoșani au promovat de comun acord obiectivul de investiție „Pod de beton arman peste râul Siret pe drum comunal, km2+625, comuna Zamostea, județul Suceava și comuna Talpa, județul Botoșani”, dar din lipsă de fonduri execuția lucrărilor s-a sistat.

Până în anul 2004 au fost executate următoarele lucrări: demolare elemente din beton armat ale podului vechi, deviere curs râu Siret, fundații (coloane Benotto), elevații pile (cinci bucăți) și culei (două bucăți), achiziționare grinzi pod, rampe de acces.

Asigurarea legăturii între județul Suceava și Botoșani impune continuarea acestei investiții, prin aceasta reducându-se distanțele de transport.

Podurile cele mai apropiate sunt podul din orașul Siret la 17 kilometri în amonte și podul de la Zvoriștea pe DN 29A la 11 kilometri în aval.

Pentru continuarea lucrărilor se impune realizarea expertizei tehnice de specialitate prin care se va certifica starea tehnică a lucrărilor de infrastructură și suprastructură la podul în cauză.  

Adauga comentariu