O șoferiță a fost condamnată la peste doi ani de închisoare cu suspendare pentru că a produs un accident rutier în urma căruia un șofer cu alcoolemie a murit

Judecătoria Suceava a condamnat-o pe Cosmina Ana Maria C. la doi ani și două luni de închisoare cu suspendare pentru săvârșirea infracțiunii de „ucidere din culpă”. Termenul de supraveghere stabilit este de trei ani.

Pe durata termenului de supraveghere, inculpata are obligaţia de a executa o muncă neremunerată în folosul comunităţii în cadrul DGASPC Suceava la Complexul de recuperare neuro-psihomotorie "O nouă viaţă" Suceava sau la Primăria comunei Dărmănești.

Societatea de Asigurare Românească Asirom Vienna Insurance Group SA trebuie să plătească unei părți civile suma de 3.162 de lei (daune materiale) și 65.000 de lei (daune morale). De asemenea, aceeași firmă de asigurări trebuie să plătească altei părți civile suma de 50.000 de lei (daune morale)

Decizia nu este definitivă. Față de aceasta s-a făcut apel în termen de 10 zile de la comunicare.


La data de 18 februarie 2018, în jurul orei 08.20, Cosmina Ana Maria C. (21 de ani - la acea vreme) conducea un autoturism marca BMW pe DN2 dinspre localitatea Dănila spre municipiul Suceava. Șoferița se deplasa către locul de muncă, aceasta fiind ospătăriță.

Din direcția opusă se deplasa un autoturism marca Volkswagen în care se afla șoferul și un pasager pe scaunul din dreapta față.

La un moment dat, într-o curbă la dreapta, pe fondul unui carosabil umed acoperit cu apă provenită de la ninsoare, șoferița a pierdut controlul mașinii, a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu autoturismul marca Volkswagen.

În urma impactului a rezultat rănirea celor doi șoferi și a pasagerului din Volkswagen (70 de ani - la acea vreme). Toți au fost preluați cu ambulanța și transportați la Spitalul Județean Suceava în vederea acordării de îngrijiri medicale. Din păcate, șoferul Volkswagen-ului în vârstă de 54 de ani a decedat.

Urmările accidentului

Conform raportului medico-legal de necropsie, moartea bărbatului a fost violentă, datorată insuficienței cardio-respiratorii acute, consecința unui politraumatism cranio-cerebral obiectivat prin hemoragie sbarahnoidiană, hematom subdural bilateral, contuzie cerebrală și fractură de bază craniană.

În momentul decesului, victima avea o alcoolemie de 0,25 g/l alcool pur în sânge.

Conform certificatului medico-legal al pasagerului, acesta a suferit un traumatism cranio-cerebral, traumatism bucal (limbă mușcată), traumatism toraco-abdominal și traumatism al membrelor inferioare.

Conform certificatului medico-legal al șoferiței, aceasta a suferit o contuzie sacro-cocigiană, contuzie coxo-femurală dreapta și echimoze, necesitând un număr de 4 - 5 zile de îngrijiri medicale în vederea vindecării.

Cum s-a produs accidentul

Când a intrat în curbă, șoferița a pierdut controlul asupra direcției de mers, a derapat și a intrat pe contrasens, moment în care s-a produs impactul între cele două autoturisme.

Impactul s-a produs pe partea stângă față a autoturismului BMW cu partea dreaptă față a Volkswagen-ului. În urma impactului, Volkswagen-ul a ricoșat, s-a rotit circa 150 de grade și s-a oprit.

Viteza de deplasare a BMW-ului în momentul premergător impactului a fost de 55-60 km/h, iar cea de impact a fost de 49,5 km/h.

Viteza de deplasare a Volkswagen-ului în momentul premergător impactului a fost de 57 - 62 km/h, iar cea de impact a fost de 49,5 km/h.

Conform poliștilor, șoferița a încălcat următoarele prevederile potrivit cărora: „Vehiculele şi animalele, atunci când circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului, în sensul de circulaţie, cât mai aproape de marginea părţii carosabile, cu respectarea semnalizării rutiere şi a regulilor de circulaţie” și „Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii: b) în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mică de 50 m”.

În zona în care s-a desfășurat accidentul rutier au fost identificate următoarele semne de circulație: „limitare de viteză 60km/h”, „curbă la dreapta”, „depășirea interzisă”, „drum alunecos”, panoul adițional „polei, gheață, zăpadă” și ulterior „curbă deosebit de periculoasă”.

Anchetatorii arată că, chiar dacă Volkswagen-ul circula cu viteză mai mare de 50 km/h, această viteză nu a influențat producerea accidentului, deoarece consecințele impatului ar fi fost similare.

sursa foto: monitorulsv.ro

Adauga comentariu