Pentru alegerile europarlamentare se vor amenaja 560 de secții de votare în județul Suceava

Instituția Prefectului din Județul Suceava a început pregătirile pentru organizarea alegerilor pentru Parlamentul European, din 26 mai 2019. Se vor amenaja 560 de secții de votare, în județ.

Comisia tehnică este coordonată de prefect și are în componență reprezentanți sau șefi ai unor instituții cu competență în organizarea și desfășurarea alegerilor europarlamentare.

Prin Ordinul Prefectului a fost constituit grupul tehnic de lucru, de pe lângă Comisia Tehnică Judeţeană Suceava, pentru coordonarea activităţilor de organizare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019.

Totodată, a fost stabilită dimensiunea ştampilelor ce vor fi utilizate, au fost efectuate demersuri pentru asigurarea sediului şi dotării biroului electoral judeţean și au fost stabilite cantităţile de materiale necesare votării, urmând a fi demarată procedura de achiziţie a acestora.

Bugetul alocat pentru organizarea alegerilor europarlamentare la nivelul județului Suceava este de 3.963 milioane de lei.

Prima instruire cu primarii și secretarii unităților teritorial administrative

Astăzi, la nivelul Instituției Prefectului s-a desfășurat prima instruire cu primarii și secretarii unităților teritorial administrative din județul Suceava, privind  responsabilitățile acestora în organizarea şi desfăşurarea alegerilor europarlamentare.

Prefectul Județului Suceava, Mirela Elena Adomnicăi, i-a informat pe reprezentanții primăriilor din județ despre măsurile tehnice principale care trebuie duse la îndeplinire, obligaţii legale ce le revin pentru amenajarea secţiilor de votare și activitățile concrete pe care trebuie să le desfășoare pentru buna desfășurare a alegerilor europarlamentare. 

Prefectul Adomnicăi, a precizat că vor fi amenajate 560 secții de votare, cu două în plus față de ultimul scrutin organizat cu prilejul Referendumului din 6-7 octombrie 2018.

La instruirea cu primarii, reprezentantul Serviciului de Telecomunicații Speciale, colonelul Mihai Dascălu, a făcut precizări despre măsuri de prevenire și combatere a fraudelor electorale, prin asigurarea securităţii cibernetice şi a protecției datelor cu caracter personal prelucrate în context electoral.

Potrivit noilor reglementări, numărătoarea votului va fi înregistrată neîntrerupt audio-video, iar procesele-verbale din fiecare secție de votare pentru consemnarea rezultatelor voturilor vor fi fotografiate și trimise către Biroul Electoral Central de către operatorii de calculator din fiecare secție de votare. Colonelul Dascălu a rugat reprezentanții primăriilor să se asigure de ritmicitatea operărilor în listele electorale, în termenul stabilit prin lege.

Prin Hotărârea Guvernului României a fost stabilită ziua de duminică, 26 mai 2019, ca dată a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2019.

sursa foto: a1.ro

 

 

Adauga comentariu