Scrisoare deschisă adresată de Diaspora președintelui țării și mai multor miniștri prin care se cere construirea autostrăzilor A7 și A8: „Acest subiect fierbinte a fost folosit la fiecare scrutin electoral”

SCRISOARE DESCHISĂ

Către:  

Președintele României - domnului Klaus Werner Johannis 

Prim-ministrul României - domnului Florin Cîțu 

Ministrul Transporturilor - domnului Cătălin Drulă 

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene- domnului Cristian Ghinea

Ministrul Afacerilor Externe - domnului Bogdan Aurescu

Cetățenii români, atât din țară cât și din diaspora, doresc și susțin construcția autostrăzilor A7 și A8, dezvoltarea infrastructurii rutiere din Moldova fiind un pas în față pentru viitorul comunităților locale și o necesitate pentru România. 

În deplin acord cu dorința istorică a cetățenilor din zona Moldovei, cetățenii români din diferite zone ale României, de diferite etnii, ori români stabiliți în străinătate, ne solidarizăm pe data de 10.04.2021 cu inițiativa antreprenorilor, agricultorilor, a celor din industria ospitalității, a asociațiilor civice și a locuitorilor din zonele menționate, de a milita pentru a avea o infrastructură modernă și sigură.

Suntem alături de românii din Moldova de pe ambele maluri ale Prutului, de cetăţenii din județele Harghita, Covasna, Mureș și facem acest demers pentru a vă atrage atenția că este necesară urgentarea lucrărilor la autostrăzile A7 și A8. 

Menționăm faptul că aceste autostrăzi au fost cerute de ani de zile de cetaţenii din toate sectoarele economice, din păcate ȋnsă, clasa politică perindată la putere a neglijat total zona Moldovei, pe cale de consecință, putem vedea statistic drama corelării directe dintre sărăcia din această zonă datorată neatractivităţii pentru investitori din cauza lipsei dezvoltării infrastructurii rutiere, de conectivitate.

Mai mult decât atât, menționăm și numărul mare de decese datorat numeroaselor accidente, urmare a unei infrastructuri depășite și nesigure. Mii de oameni au murit pe șosele, drumul E85 care este principala cale de acces spre Moldova fiind denumit in mod simbolic dar elocvent „drumul morţii”.

Practic, de-a lungul mai multor guvernări, decidenții politici au neglijat în mod sistematic zonele menționate, avȃnd ȋnsă grijă, ȋn mod total cinic, să folosească acest subiect fierbinte pentru populaţie, la fiecare scrutin electoral, avansând nenumărate promisiuni legate de dezvoltarea infrastructurii rutiere. Practic, cetăţenii au fost minţiţi.

Aceste promisiuni nu mai au efect și nici înțelegere în rândul cetățenilor. 

Solicităm fapte concrete.

Decidenții și responsabilii din Parlament, din ministere, prefecturi, agenții și primării trebuie să depună toate diligențele și să ia deciziile necesare pentru construirea acestor două autostrăzi,  în conformitate cu cele mai noi norme tehnice de specialitate și de mediu. De asemenea, solicităm transparență și responsabilizare pentru aceste proiecte de interes național. 

MOTIVE 

1. Dezvoltarea zonei Moldovei prin proiectele de infrastructură va crește interesul investitorilor de a investi și a dezvolta afaceri în zonă. Astfel, mărfurile și serviciile românești vor deveni mai competitive pe piața internațională. Bugetele locale, precum și bugetul național, vor crește cu fiecare kilometru de autostradă construit, fapt cunoscut şi care ce se poate observa în zonele din România unde au fost construite autostrăzi. 

2. Demografic se poate opri tendința românilor de a emigra și de a-și stabili familiile în străinătate. Mai mult decât atât, prin aceste proiecte se vor crea mii de locuri de muncă care vor duce la creșterea nivelului de trai din zona Moldovei, tendința emigrarii putând fi inversată, astfel încât mii de români ar putea reveni în țară. 

3. Clasa politică și instituțiile statului vor recâștiga încrederea cetățenilor. Este vital pentru un stat puternic, să construiască o relaţie de ȋncredere cu cetăţeanul, prin respectarea pactului social.

4. Sectorul turistic ar crește exponențial, generând sume considerabile pentru bugetele locale,  datorită turiștilor din străinătate și din țară care vor putea vizita mult mai ușor această zonă din România. Turismul înseamnă mai mulți bani la buget, înseamnă dezvoltarea proiectelor culturale, a serviciilor, a comercializării produselor din sectorul vitivinicol și cel alimentar. Turismul este un creator de locuri de muncă în industria HoReCa. 

5. Conectarea eficientă a diferitelor centre logistice importante la nivel național și internațional: Constanța, Galați, Brăila, București, Iași, Târgu Mureș, Suceava, Botoșani, Ungheni, Chișinău. 

6. Eliminarea sentimentelor și opiniilor, îndreptățite de altfel, de frustrare, discriminare și inechitate vizibile la o analiza succintă între politica de investiţii adresată diferitelor zone istorice ale țării. Există acum decalaje importante de investiții ale zonei de Est-Nord Est în raport cu zona de Vest si cea de Sud, ce are drept cauză ȋn principal lipsa autostrăzilor, lipsa cailor de comunicare moderne şi eficiente.

7. Crearea unei legături reale şi directe ȋntre cetăţenii de pe ambele maluri ale Prutului, iminentă din punct de vedere cultural, economic, strategic, naţional. Vestul ţării trebuie sa fie legat de oraşele moldoveneşti, de Chişinău.

Concluzie și apel 

Doar printr-o infrastructură rutieră modernă, prin construirea cât mai rapidă a autostrăzilor A7 și A8, putem dezvolta zona Moldovei și implicit România. Aceste proiecte nu sunt doar despre bani sau bugete sau despre a favoriza anumite zone din țară, ci sunt pe cale de consecință despre ȋntreaga Românie și despre viitorul ei.

 Este vorba de România pe care o lăsăm moștenire copiilor noștri.

Vă solicităm să includeți aceste două autostrăzi (A7 și A8) pe lista prioritară a proiectelor de țară, dumneavoastră îndeplinind astfel și idealul istoric de unitate dintre zonele istorice ale României. 

Faceți istorie prin fapte concrete, construiți autostrada A7 și autostrada A8! 

Semnatari

1. Acord Diaspora  2. Canal Media 3. Radio Măgura 4. Asociația România Fără Gropi

5. Diaspora 360  6. Bucovina Civică    7. OPs - Opinie Publică   8. Mehedințiul Civic

9. Oradea Civică  10. Civic Group Castellon  11. Grup Civic Reporter Cetățean – Prahova

12. Asociatia RoStart.

Comentarii

COSMANCIUC DUMITRU

12.04.2021 10:53

Se moare pe E 85 ca muștele la flit  ....marginile drumului sunt pline de cruci încât ai impresia ca circului printr-un cimitir....ce faceți voi, senatori și deputați în acest sens?..legați-vă cu lanțuri în Parlament și nu vă dezlegați până nu vedeți finanțare asigurată pentru cele doua autostrăzi....vă bucurați de îndemnizații și favoruri și nu faceți absolut nimic pentru infrastructura Moldovei...ne aburiți cu cuvinte frumoase și promisiuni pana la alegeri și apoi, cum ați prins locul călduț, uitați de toate promisiunile....daca vreți sa prindeți un loc în istoria locală, luptați-vă pentru dezvolarea Moldovei și nu lăsați să se râdă pe acest subiect ” saraca Moldovă”....degeaba vorbim de Ștefan , de Putna, de Sucevița și Voroneț...sunt vorbe goale daca nu ai cu ce sa ajungi acolo..nimeni nu risca sa mearga pe un drum plin de gropi...vedeți de pildă drumul de la Rădăuți la Putna...este o rușine națională....Daca nu sunteți în stare sa faceți ceva, dați-vă demisiile și lăsați pe alții să vină..poate vor face ei ..

Adauga comentariu